26 Haziran 2026, 23:40:53
Dolar 46,6161
Euro 53,1313
Altın 6.105,98
BİST 14.274,02
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa 32°C
Parçalı Bulutlu
Bursa
32°C
Parçalı Bulutlu
Cts 31°C
Paz 32°C
Pts 34°C
Sal 35°C

“Bursa’yı Reklamla Değil, Hizmetle Yönetin”

“Bursa’yı Reklamla Değil, Hizmetle Yönetin”
26.06.2026 09:59
8
A+
A-

DEVA Partisi Bursa İl Başkanı Tayfun Öztürk, Sırameşeler Mahallesi’nde bulunan yaya üst geçidinin uzun süredir bakımsız bırakıldığını belirterek Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne sert tepki gösterdi. Öztürk, kentte son yıllarda yeni üst geçit yatırımlarının neredeyse durma noktasına geldiğini, mevcut üst geçitlerin ise kaderine terk edildiğini savundu.

Sırameşeler’de bulunan yaya üst geçidinin dış sac kaplamalarının yerinden çıktığını ve her an düşebilecek durumda olduğunu ifade eden Öztürk, daha önce kopan parçaların seyir halindeki araçların üzerine düşerek maddi hasara neden olmasına rağmen gerekli önlemlerin alınmadığını öne sürdü.

Defalarca yapılan uyarılara rağmen herhangi bir çalışma gerçekleştirilmediğini iddia eden Öztürk, belediyenin asli hizmetler yerine tanıtım faaliyetlerine ağırlık verdiğini belirterek şu ifadeleri kullandı:

“Bursa’da son yıllarda yeni üst geçit yatırımları neredeyse durma noktasına geldi. Mevcut üst geçitlerin bakımı dahi yapılmıyor. Sırameşeler’deki üst geçidin her geçen gün daha da tehlikeli hale gelmesi bunun en somut örneğidir. Yeni yatırım yapmıyorsunuz, bari mevcut yapıları güvenli tutun. Vatandaşın can güvenliği sosyal medya paylaşımlarından çok daha önemlidir.”

Belediyenin önceliğinin hizmet üretmek olması gerektiğini dile getiren Öztürk, “Bursa’nın ihtiyacı sosyal medya fenomeni belediyecilik değil, gerçek belediyeciliktir. Bir üst geçidin bakımını dahi yapamayan bir yönetimin, milyonlarca Bursalının sorunlarını çözmesini beklemek mümkün değildir. İnsan hayatını tehdit eden bir ihmale göz yummak kabul edilemez.” dedi.

Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne sorular yönelten Öztürk, olası bir facia yaşanmadan harekete geçilmesi gerektiğini belirterek şu değerlendirmede bulundu:

“Bir insanın canı yandıktan sonra mı harekete geçeceksiniz? Bir facia yaşandıktan sonra mı ‘gereğini yaptık’ diyeceksiniz?”

Kent genelinde yolların bozuk olduğunu, trafik ve altyapı sorunlarının devam ettiğini, üst geçitlerin ise bakımsız bırakıldığını ileri süren Öztürk, belediyenin kaynaklarını hizmet yerine tanıtım çalışmalarına ayırdığını iddia etti.

Açıklamasında belediyeciliğin vatandaşın ödediği vergilerin karşılığını hizmet olarak vermek olduğunu vurgulayan Öztürk, “Belediyecilik, vatandaşa yeni yükler getirmek değil; güvenli ve yaşanabilir bir şehir oluşturmaktır.” ifadelerini kullandı.

DEVA Partisi olarak konunun takipçisi olacaklarını belirten Tayfun Öztürk, açıklamasını şu çağrıyla tamamladı:

“Bursa sahipsiz değildir. Sırameşeler Üst Geçidi’nde yaşanabilecek en küçük olumsuzluğun sorumluluğu, yapılan tüm uyarılara rağmen harekete geçmeyen Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin omuzlarındadır. Reklam bütçelerini değil, bakım ekiplerini harekete geçirin. Kameralara poz vermeyi bırakın, Bursalıların can güvenliğini sağlayın. Çünkü belediyecilik sosyal medyada beğeni toplamak değil, vatandaşın hayatını korumaktır.”

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.